Wednesday 8 May 2013

Apabila Berbicara tentang lelaki Impian..

Helo Peeps...

Kali ni apa kata kita bercakap tentang Lelaki Impian? Orang Perempuan mesti suka topik macam ni. Heww :). Kalau dulu, aku dengan member aku, Lelaki merupakan topik yang kami tak pernah miss. Hahaha! Kalau berbicara tentang orang lelaki, perempuan memang takkan habis. Biasanya, cerita akan dari A-Z..Pasal ape ek? Shhh..Hanya perempuan yang tahu. Hihihihihi :)


           Si A: Hey..tadi aku nampak ada laki hensem tau makan kat situ. Siap Jeling-jeling aku lagi.
           Si B: Ye ker? Untungla kau..aku pun nak gak.


Hahahhaha...Berbicara tentang Lelaki Impian ni, aku percaya, semua orang ada lelaki impian diorang masing-masing. Manusia kan? Macam tu juga dengan lelaki. Bila ditanya orang perempuan, mostly diorang akan sebut diorang nak yang Penyayang, Bagi Perhatian 24 jam dengan mereka, Selalu luangkan masa dengan mereka..Betul ke? Yes, Kebanyakan. Tetapi kalau diberitahu lelaki tentang hal ni, biasanya orang lelaki akan respon macam ni:

Perempuan: Orang Perempuan ni nak Lelaki yang sayang, care dan bagi perhatian kat mereka jer.
Lelaki: Betul ke? Bukan orang perempuan nak lelaki yang kaya-raya? ada kereta? muka hensem?
Perempuan: Xlah..At least, Perempuan nak lelaki yang mampu menyara hidup mereka. Diorang tak mintak yang kaya raya, jutawan.
Lelaki: Yelah tu..percayalah sangat. Bila dah kahwin, macam-macam diorang mintak.
Perempuan: Hurmm ...T_T.

Well, apa respon korang kalau lelaki jawab macam ni? Agak payah juga kan? Tetapi aku percaya, ibubapa juga berharap kalau anak mereka akan kahwin dengan lelaki yang mampu bagi anak dia makan. Sebenarnya, diorang tak pandang harta benda.

Macam ade tersasar sikit post aku ni. Well, lelaki impian. Ada perempuan yang nak boifren badan tough macam Aaron Aziz ( wauu, kelas boifren ko!), ada yang nak selamba dan sempoi macam Shaheizy Sam ( Bintang Paling Popular), dan ada juga yang nak macam David Beckham ( nak yang kaya raya, plus hensem, plus glamer)..Tetapi perlu ke nak ada lelaki Impian? hmmm..sebab, biasanya apa yan g kite mahukan, bertentangan dengan apa yang kite dapat. contoh.

A: Aku suka lelaki yang matang laaa..aku tak pandang yang muda muda ni. Tak matang.
B: oh, ye ke? Tapi kalau dah jodoh?...
A: ehh, tak. Tetap tak..

Enam Bulan Kemudian...
A: Hati aku terpaut laa pada si C. Hmmm..
B: Eh,,bukan dia tu 10 tahun muda dari kau ke?
A: Hati aku dah terpaut..entah, bila
B: Dulu bukan main ( dalam hati je)

Mesti ada kes macam ni kan? Teringat kat kisah cinta mak and ayah aku. Mak aku cakap, dulu kalau masa sekolah-sekolah, kalau kawan tanya, lelaki apa yang paling dia tak suka? Mak aku akan jawab, "aku paling tak suka tentera". Akhirnya, terpaut juga pada si tentera..Hahahha..sebab tu kadang-kadang lelaki impian itu tidak perlu ditetapkan ciri-cirinya..asalkan dia beriman, menghormati orang tua, sayang pada kita dan sanggup bekerja keras demi masa depan. Itu sudah cukup. Malah lebih memadai kan.

Macam mana kita nak tahu Mr.Right kita sudah hadir? Entah, aku pun tak sure..tapi mungkin kalau kite tengok dia, hati kita berdebar-debar, kite ade dengar bunyi lagu dan gitar dan hati menari-nari? Hewww :)
Macam filem hindustan pulak!



Aku masih ingat..dalam filem ni, first time SRK nampak Chandni, dia terus terbayang gitar, bunga-bunga dan menari macam orang gila. Aku rasa mungkin macam tu kot. Hahahhaha..

Tetapi apapun, setiap orang tu ada taste masing-masing. Jadi, korang seharusnya pandai menilai pasangan. Terima dia apa adanya. No one is Perfect. Kekurangan itu adalah tanda pasangan harus saling melengkapi antara satu sama lain, bukan dengan memburukkan. Jadilah pasangan bahagia!!

Sekian :)


                                 
                                      P/s:  Sekadar gambar hiasan. Takde kaitan langsung dengan post :)

No comments:

Post a Comment