Monday 24 June 2013

10 Lagu Korea yang Paling aku layan :)

Helo peeps..

Korang mesti perasan kan kalau sekarang dunia ni, salah satu trending sekarang, ialah Korea Selatan? Daripada drama sehingga la kepada Lifestyle mereka..Well, rasanya aku pun terkena tempias..Yang paling aku suka, diorang punya Variety show, Drama, and lagu..

Well..Tak dapat nafikan..kalau tengok drama Korea tu..mesti meleleh air mata, lebih-lebih lagi sad ending..Tapi bukan aku nak cerita tentang drama atau apa, tapi aku nak bagithu atau perkataan bagus lagi , "share" dengan korang semua top 10 lagu korea selatan yang paling aku minat.Biasanya aku dengar lagu ni dari drama yang aku tonton. Hehe..So, faham-faham la genre lagu..Mesti Jiwang T_T.

Okehh..
Kita mula dengan no.10 sehingga 1..Macam Carta Billboard pulak :P



    10. I will Forget You by CN Blue

                                 


CN Blue merupakan Band Korea Selatan yang paling aku minat. Mereka bukan setakat ada rupa paras yang kacak, malah berbakat bermain alat muzik. Diorang punya leader, Yunghwa, boleh bermain banyak alat muzik selain daripada mempunyai suara yang mantap..Semua lagu diorang ni aku layan, tapi ini antara yang enak untuk dilayan


9. Walking On A Cloud by Cho Kyu Can




Actually, lagu ni daripada drama Korea Selatan yang terkenal, Lie To Me..Lagu ni tentang perasaan jatuh cinta...Haha..Yelah, jatuh cinta..Macam la korang tak pernah.. :P



8. It Has To Be You by Yesung Super Junior




Ini juga salah satu lagu yang hebat daripada Drama terkenal juga, Cinderella step sister..Hmm..Ye sung memang ada suara yang mantap..ditambah lagi dengan Lirik lagu tu yang best..." It can't be if it's not You. I can't be without You. Its okay if i hurt for a day and Year like this"..antara ayat dalam lagu tu..Hurm..try ko search and layan.



7. Because i'm stupid by SS501




Lagu ni dari drama Korea selatan yang terkenal..Boys Over Flower..Lagu ni mengisahkan tentang keperitan dan kepiluan seorang lelaki dimana dia hanya mampu mencintai seorang gadis yang tidak memandangya..Kira, cinta tak berbalas lah..Antara ayat power lagu ni..
"Alone once again, crying for you. Alone once again, missing for you. Baby, i'm waiting for you, I love you" Sedih betul...isk..isk...


6. My Heart is Cursing by Kim Dong Wook.


Untuk lagu ni pulak, diambil dari drama juga, Minami Sineyo atau He is Beautiful.."My heart is curses at Me because i can't say I love You..My tears is burst because my longing for you is flow and flow again"....Lagu ni mengisahkan tentang rasa cinta diam-diam terhadap seseorang..Makin dipendam, Makin Mendalam. Makin dalam rasa cinta, Makin gila dibuatnya..Haha..Well, Cinta itu usah dipendam. Luahkan pada si Dia sebelum Kamu Putih Mata :)


5. I Miss You, Kim Bum Soo


Untuk lagu Kim Bum Soo ni..dipetik dari drama yang terkenal juga..Stairway To Heaven..sedih ending citer ni. Isk..Isk..mengisahkan rasa rindu seorang lelaki terhadap gadis yang dicintainya..
     "  I miss you, I miss You.
        To the point where i hate myself.
        I want to cry..i want to kneel down
        And if only everything did not happen
        The memories where i loved you crazily
        Those Memories haunt me
        But i cannot hide from this love any longer
        I should not do this
        But i miss you to death

Kalau tetiba ada babak sedih dalam drama ni..pastu orang mainkan lagu ni..Meleleh air mata aku T_T.



4. Something Happen with My Heart by AST1 Feat Max


Lagu ni juga salah satu Ost untuk Drama Boys Over Flower..Lagu ni Best..woooo :(


Sekarang..kita nak masuk Top Three pulak..agak-agaknya..lagu apa ek? :P




3. Because I Miss You by Yong Hwa CN Blue


Lagu ni untuk soundtrack drama Heartstring..lagu yang paling menyentuh hati dalam drama ni..dahla menyentuh hati..dengar suara dia pulak..dah tu..tengok muka dia pulak..Mane tak hati ini cair? Antara ayat-ayat best dalam lagu tu" I thought i have let you go without anything left..i still haven't been able to let you go"




2. Because Both of us are Fool by Stay
Sesiapa yang menonton drama Korea, mesti takkan miss layan drama ni punya..Drama Goong ni atau dalam English, Princess Hour adalah drama dari korea Selatan yang terbaik pernah aku tonton. Betul-betul mengujakan hati dan menyentuh hati perempuan aku ni..Tapi aku bukan nak citer pasal drama, tapi pasal lagu ost dia..yang aku suka layan..antara ayat lagu tu " You, and Me.Both of us fool..Because of pride, We break down with Yearning" Sungguh mendalam maksud...


Juara.......


1. One Man by Kim Jong Kook.

Serius..first aku dengar lagu dia ni..Aku jatuh cinta..Biarpun badan dia berketul-ketul dan digelar commander, Sparta dalam realiti show terkenal, Running Man, tetapi dia mempunyai Angelic Voice..Aku automatik jatuh cinta dengan suara dan lirik lagu dia..Bha..antara ayat best lagu tuuu...

 "There is a man. Who loves you so much. There is a man. Who cannot even say I love You. By your side, i put my hand out and at a path were You can always reach me. I, who cherishes you more than myself am with you."

Ada lagi lirik yang best macam...

" There is a girl, who doesn't know i'm like this. Who receives love but doesn't even know that it is love. Leaving you, who is as foolish as i and sad, At this moment tears come but i'm happy. Its because you're by my side"

Well, kebanyakan lagu Korea selatan yang aku selalu dengar dan minat merupakan soundtrack drama-drama terkenal..Bagi aku, susunan lirik dan muzik itu yang menarik minat aku. Tambah lagi dengan MV yang menarik..

Ini aku punya pilihan, Korang punya pulak macam mana? 

P/s: Tak pernah miss show Running Man sebab ada Jongkook Oppa. Auwww.

Selamat Membaca. Terima Kasih.



No comments:

Post a Comment